טיפים לחידוד טקסט העצומה

16/07/18

כל הכבוד שהחלטת להוביל קמפיין בנושא שחשוב לך!רק בעשייה אפשר לשנות והקמפיין יעזור לך לגייס את האזרחים ואזרחיות שחולקות אתך את הדאגה. כדי להגיע לשותפים ושותפות אלו, כתבנו כמה טיפים לאיך לחדד את טקסט הקמפיין. מכיוון שכולנו עסוקים עם חיי היום היום, כדי שנעצור לקרוא על הנושא החשוב שאת/ה מעלה, היא צריכה להיות דחופה וכדי שהציבור יחתום עליה, יש לך לשכנע אותם שהחתימה של כל מצטרפ/ת יכולה להשפיע.  אז בוא/י נעשה את זה: כותרת העצומהכתב/י כאן את דרישתך. מה את/ה רוצה לשנות? תנסה/י להיות כמה שיותר ספציפית בדרישה שלך.  למשל: הצילו את חוף פולג הציבורי מהפרטה. תנסה/י לנסח את הכותרת במה שתרצה/י שהתוצאה של קמפיין שלך יהיה (ולא לפי מה שלא תרצי שיקרה). במקום לכתוב ״לא לבנות מלונות בחוף פולג״, הכותרת ״הצילו את חוף פולג מהפרטה״ היא נותנת מידע על מה כן תרצה/י שיקרה - שהחוף יהיה חוף ציבורי. למי תוגש העצומה? מי האדם שיכול לעשות את השינוי? למי יש את הסמכות לקבל את ההחלטה? האם זה ראש מחלקת תרבות וספרות במשרד החינוך, מנכ״ל רשת בתי הספר, ראש הממשלה או מתאם פעולות הממשלה בשטחים? ככל שהדרגה של מקבל ההחלטה נמוכה יותר, כך נוכל להשפיע עליו יותר וסביר שהשינוי באמת יקרה. ברגע שננסה להשפיע על ראש הממשלה, נתחרה בהמון גורמים המנסים להשפיע עליו. לכן, לפעמים כדאי גם לבדוק אם יש חברה עסקית או משרד ממשלתי שעליו תרצה/י להשפיע כמטרת ביניים. מה ברצונך שהם יעשו?זה הטקסט שיופיע מתחת לתמונה ולטקסט הכללי. זה המקום לסכם את דרישתך ב 1-2 משפטים והוא אמור לסכם את הקמפיין בקצרה. יהיו כאלה שיקראו רק את השורה הזאת ויחליטו לפיה האם לתמוך בעצומה.למה זה חשוב?  זה המקום להרחיב על החשיבות של הדרישה. טקסט מוצלח עונה לשאלות הבאות:
  1. למה הנושא דחוף עכשיו? למה אי אפשר לחכות עוד שנה-שנתיים?  
  2. מה יקרה אם לא נפעל?
  3. איך החתימה שלנו יכולה להשפיע על מקבל/ת ההחלטה בעניין? האם הוא/היא מושפעת ע״י לחץ ציבורי? האם אכפת לו/לה מדעת הקהל? האם בעבר הגורם הגיב ללחץ ציבורי? מה יש לנו כקולקטיב שהגורם צריך?                                                                     - במידה ואין לנו המון יכולת להשפיע ישירות על הגורם - מי כן יכול להשפיע עליו? האם אנחנו יכולים להשפיע על הגורם השלישי?
  4. מה יקרה אם נשיג את המטרה? מה הוא השינוי?
  5. בנוסף, אפשר לכתוב למה הנושא חשוב לך אישית כדי לתת לתומכים להבין שהקריאה היא לא תאורטית אלא צורך דחוף שמשפיע על חייך וגם על חיים של אחרים בצורה ממשית.