הגשה אישית

16/07/18

אם יש לכם גישה למשרדי הנמען/ת, הדפיסו את העצומה ונסו להגיש אותה באופן אישי. יש לזה השפעה גדולה יותר מאשר להגשה באימייל.

שלב 1: אתרו את פרטי הקשר של הנמען ונסו לקבוע פגישה.

נבחרי ציבור ברשויות המקומיות, חברי כנסת וגם מנהלים של חברות עסקיות יכולים להפתיע אתכם ולהסכים להיפגש, כי הם רוצים להראות שהם קשובים לציבור הבוחרים או לציבור הלקוחות (כשמדובר בחברה עסקית). הסיכוי לפגישה תלוי בהרבה גורמים - תשומת הלב התקשורתית שהנושא שלכם מקבל, הרווח הפוליטי שהנעמנים חושבים שהם עשויים לקבל מפגישה ועוד.אם לא הצלחתם לקבוע פגישה, תמיד אפשר להגיע לאירועים ציבוריים בהשתתפות הנמען שלכם, שמפורסמים מראש, ואז לדבר על העצומה שלכם באמצעות שאלה מהקהל שמופנית לנמען/ת, שלט, ועוד.

שלב 2: הזמינו את השותפים לקמפיין שלכם לפגישה

לא משנה אם אתם מגישים את העצומה בפגישה אישית או באירוע ציבורי בהשתתפות הנמען/ת, חשוב להזמין את מי שחתמו על העצומה שלכם - הם הכוח המניע של הקמפיין שלכם.

שלב 3: צלמו תמונות והפיצו אותן

תיעוד ההגשה, בין אם בפגישה או באירוע ציבורי, הוא קריטי. זה עוד אמצעי לחץ על נמען/ת העצומה ויעזור להפיץ ולהגדיל את הקמפיין שלכם. אז אל תשכחו לשתף את התמונות עם מי שחתמו על העצומה שלכם וגם ברשת, כשאתם מתייגים את הנמען/ת וכל מי שעשוי להתעניין בנושא.

שלב 4: תהיו יצירתיים

אתם לא חייבים להגיש מסמך מודפס עם נוסח העצומה והחתימות. זה יכול להיות שלט גדול עם העצומה ומספר החותמים (זו גם תמונה טובה), כמה מהחותמים יכולים לבוא לפגישה עם חולצות שמעבירות את המסר של הקמפיין או להשתמש באביזרים אחרים, ועוד.זכרו שהתקשורת תתעניין יותר באירועים שאפשר להפיק מהם תמונה מעניינת - ונסו לבנות את ההגשה שלכם בהתאם.

שלב 5: הזמינו תקשורת מקומית או רלוונטית

אם תצליחו לעניין את התקשורת, זה יעזור לכם להרחיב את מעגל החותמים וימשוך תשומת לב לנושא שאתם רוצים לקדם. גם אם קשה להביא תקשורת לאירוע עצמו, תוכלו לעדכן כתבים רלוונטיים לפני האירוע ולשלוח להם תמונות טובות עם כיתוב קצר מיד לאחריו. העדיפו תקשורת מקומית וכתבים שנושא הקמפיין שלכם רלוונטי לתחום הסיקור שלהם ותקשורת עצמאית שיש לה עמדה חיובית עקרונית כלפי מאבקים אזרחיים.דוגמה: פעולת ההגשה של הקמפיין של פעילת זזים, זהייה, נגד רצח נשיםIMG_2910IMG_2909