התשובה לחוק הלאום

13/08/18

בתקשורת עסוקים בהסתה, ביבי והימין רוצים שנדבר על דגלים - אבל אני רציתי לספר על משהו אחר שקרה במוצ״ש: עמדתי בכיכר ליד הדוכן שהבאנו, מלא במדבקות, טושים ושלטים, כשניגשה אלי ילדה מהגן הדו-לשוני בבית ברל. היא הגיעה נלהבת להכין שלט, ומיד התחילה לכתוב באותיות גדולות: ״חוק הלאום לא נחוצ״. ״אוף, שכחתי את הצ׳ סופית,״ היא אמרה, ואז: ״לא נורא, העיקר שיהיה גם בערבית!״.

זה היה פשוט מרגש, כמעט עד דמעות. הנה, חשבתי לעצמי, זו בדיוק התשובה לחוק הלאום הגזעני - כל ההסתה, ההפחדה, הגזענות והאפליה לא יוכלו לעצור את האמת הברורה גם לילדות וילדים בגן: לכולנו מגיע שוויון.

 width=

הדרך לניצחון במאבק למען הדמוקרטיה עוד ארוכה - אבל השלט הזה, הילדה הזאת ועשרות אלפי היהודים והערבים שצעדו יחד במוצ״ש - נותנים לי את הכוח להמשיך.

בשבועות האחרונים הקהילה שלנו מגויסת כולה למאבק למען שוויון ונגד חוק הלאום: לקראת דיון החירום בכנסת בשבוע שעבר, מעל 12,000 מאיתנו שלחו מיילים ישירות לכל הח״כים עם אמירה ברורה: חוק הלאום לא מייצג אותי. רק שבוע לפני כן, מאות פעילות ופעילי זזים מימנו שלטים שנתלו לאורך מסלול מצעד הגאווה בירושלים עם הכיתוב - ״התשובה להומופוביה ולגזענות: שוויון״ בערבית ועברית. ובמוצ״ש, יחד עם עוד עשרות אלפי אזרחים, יהודים וערבים, מסכנין וירושלים, רהט וחיפה, צעדנו למען שוויון ודמוקרטיה בהפגנת הענק המרגשת בתל אביב.

שוב ושוב הוכחנו שאפשר גם אחרת: יחד יש לנו כוח לעמוד בנחישות מול הגזענות והאפליה, ולקרוא בקול ברור למען שוויון - ברשת, ברחוב, מול נבחרי הציבור והתקשורת. אני יודע שהמאבק על העתיד שלנו לא הוכרע במוצ״ש, ויש לנו עוד הרבה עבודה לעשות - אבל אני גם יודע שיחד נוכל לנצח.

- אלי