יחד שמנו את ג׳סר על המפה

18/01/18

אחרי 11 שנים של מאבק נחוש ועיקש, ובזכות הלחץ של אלפי פעילי/ות זזים שכתבו מכתבים ופנו לרשויות, ועדת התכנון המחוזית אישרה את תכנית המתאר של ג׳סר א-זרקא! תושבי הישוב הצפוף והמוחלש, שכלוא בין קיסריה העשירה וכביש החוף, יוכלו סוף סוף לנשום.בזכות התרומה של מאות פעילים ופעילות, כל תושבי קיסריה, שהתנגדו נחרצות לתכנית הפיתוח, קיבלו מאיתנו פליירים פחות מ-24 שעות לפני הדיון המכריע. יחד העברנו לתושבים מסר חשוב: תושבי ג׳סר לא יכולים להישאר כלואים בלי יכולת להתרחב ובלי כביש גישה ליישוב.[caption id="attachment_2641" align="aligncenter" width="800"]הפלייר שחולק בקיסריה במימון פעילי זזים, 7.1.18 הפלייר שחולק בקיסריה במימון פעילי זזים, 7.1.18[/caption]יחד עמדנו מול כסף גדול ולחצים אימתניים של קיסריה העשירה, ואפילו של השכן בנימין נתניהו שהפעיל את ראש הסגל שלו בשביל להתנגד לתכנית, ונכשל - והוכחנו שוב שכוח אזרחי משנה מציאות. זה מה שאמר לנו מוראד עמאש ראש המועצה המקומית של ג׳סר:   
״אני רוצה להודות מקרב לב לכל הפעילות והפעילים בזזים שעמדו יחד איתנו ונתנו לנו רוח גבית במאבק הארוך לאישור התכנית. זהו הישג חשוב, אך לא מושלם, וכולי תקווה שתנועת זזים תמשיך איתנו במאבק כדי להפוך את ג׳סר ליישוב מפותח ומשגשג״.
בזכות המאבק של תושבי ג׳סר והלחץ שלנו, ועדת התכנון הכירה בצורך המידי בפיתוח של היישוב הצפוף ותכנית המתאר תוסיף 600 דונם לשטח של ג׳סר. אבל התכנית הוגשה לפני שנים והשטח שהוצע אז כבר אינו מספיק לגודל האוכלוסייה, ונדרש תקציב נוסף כדי לדאוג לכביש הגישה ליישוב. לכן אנחנו לא עוצרים - אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב אחרי יישום התכנית ונמשיך לפעול עם תושבי ג׳סר - עד לניצחון.